Hur man fakturerar kommunen

I Sunne arbetar vi främst med elektroniska fakturor, så kallade e-fakturor, via fakturaportalen InExchange. Det är ett politiskt satt mål att främja digitaliseringen, med syftet att effektivisera administration och minska vår pappersförbrukning.

Betalningsinformation

Organisationsnummer Sunne kommun: 212000–1843 
Momsredovisningsnummer: SE212000184301
IBAN: SE0880000833600130719727
SWIFT/BIC: SWEDSESS

Bankgiro
Barnomsorg, vård-omsorg och övrig fakturering: 113-8445 (kräver OCR)
VA och renhållning: 444-7504 (kräver OCR)
Övriga inbetalningar: 744-2684

Fakturareferens

När du fakturerar kommunen ska du alltid uppge en fakturareferens, de skrivs som SU + 5 siffor. Saknar du SU-nummer kan du kontakta kommunens ekonomistab.

Skicka e-faktura

Vi använder oss av fakturaportalen InExchange, där du som mindre företag, förening eller för dig som inte har ett affärssystem kan skicka fakturor till oss. Du kan skicka upp till 100 fakturor per år utan kostnad.

Här kan du registrera dig och logga in på InExchange.

Det här ska finnas med på din e-faktura:

  • GLN: 7362120001842
  • PEPPOL ID: 0007:2120001843

Skicka pappersfaktura

För dig som behöver skicka din faktura via post behöver du också tänka på att skicka din faktura i tid. Du postar din faktura till:

Sunne kommun
Box 100
686 23 Sunne

Det här ska finnas med på din faktura:

  • Leverantörens namn och adress.
  • Leverantörens organisationsnummer.
  • Fakturanummer och fakturadatum.
  • Förfallodatum/betalningsvillkor.
  • Fakturabelopp.
  • Momsbelopp.
  • Bankgiro- eller plusgironummer.
  • Uppgift om F-skatt.
  • Specifikation vad fakturan avser.